Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 5 Głosów - 4.2 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rutus Argo.Test porównawczy CC24cm kontra DD 29cm.
16-01-2014, 10: 56
Post: #11
RE: Rutus Argo.Test porównawczy CC24cm kontra DD 29cm.
Dla porównania z Argo wklejam link do filmu z min. testem cegły wykrywacza Teknetics Eurotek Pro z sondą 8". Eurotek Pro w ogóle nie widzi monety pod cegłą.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
16-01-2014, 15: 56
Post: #12
RE: Rutus Argo.Test porównawczy CC24cm kontra DD 29cm.
Niestety nie ma linku.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
16-01-2014, 16: 17 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2014 11: 21 przez Regis.)
Post: #13
RE: Rutus Argo.Test porównawczy CC24cm kontra DD 29cm.
Skleroza Uśmiech

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
16-01-2014, 18: 16
Post: #14
RE: Rutus Argo.Test porównawczy CC24cm kontra DD 29cm.
Regis ,myslalem zeproblem byl naYT....,,ok...
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
10-02-2014, 14: 49
Post: #15
RE: Rutus Argo.Test porównawczy CC24cm kontra DD 29cm.
(17-12-2013 14: 13)Regis napisał(a):  *-Dziwna sprawa z tym pomiarem. (...) Zasypałem udeptałem i dalej Argo wskazywał słaby ale, kolor.Machałem z 50 razy.Zanotowałem dane pomiarowe i poszedłem zjeść kanapkę.Po kilku minutach wróciłem nad te 5gr i machałem i machałem już nie 2cm nad ziemią a szurałem po niej sondą i nie mogłem sobie wytłumaczyć dlaczego wykrywacz nie widzi koloru!Tak po 70 machnięciu dałem sobie spokój.(...) Po kilkunastu minutach wróciłem i jakie było moje zdumienie jak Argo znów zaczął pokazywać kolor przy ziemi a i 2cm nad nią.Niczego w ustawieniach nie zmieniałem więc nie powinny zajść żadne zmiany.

Faktycznie ciekawe. Przełączałeś tryby albo go wyłączałeś w międzyczasie? W jakim trybie był?

(20-12-2013 11: 08)Regis napisał(a):  sonda CC na dynamiku nie widzi celu a DD nie widzi celu
W trybie statycznym na obu sondach zaobserwowałem ciekawe zjawisko które polegało na tym,iż cel był widziany wysoko nad ziemią a zbliżając sondę do ziemi sygnał narastał a już blisko ziemi zaczął cichnąć po to aby całkiem zamilknąć przy samej ziemi nie wskazując żadnego celu.Słyszalny by ł tylko sygnał wiodący jak przy normalnej pracy bez zakłóceń i bez obiektów widzianych w polu zasięgu.

To też ciekawe. Takie zjawisko na statyku to może pojawiać się przy niewłaściwym dostrojeniu detektora do gruntu.

Bywa tak, że dla określonych gruntów czasami w ogóle nie można ustawić poprawnie balansu gruntu, a właśnie ma się takie dziwaczne zjawisko wzrostu sygnału wraz z opuszczaniem sondy w kierunku ziemi, a przy samej ziemi zanik sygnału.

Tak miewałem często ze smętkiem, kiedy czasami nie dawało się po prostu prawidłowo ustawić gruntu dla czystego trybu statycznego. Samo zjawisko potwierdził mi też producent smętasa.

I tu wygląda mi to jakoś bardzo podobnie, choć przy współudziale obiektu...

(20-12-2013 11: 08)Regis napisał(a):  [Obrazek: 60935089436048610808.jpg]

Hosting zdechł i nie ma obrazków...
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
11-02-2014, 17: 50
Post: #16
RE: Rutus Argo.Test porównawczy CC24cm kontra DD 29cm.
_cheetah_
ad.1 Nie wyłączałem i nic nie zmieniałem.Na czas przerwy pozostawiłem go w menu.Mój Argo na DD 29cm ma tak,że po wejściu i wyjściu w menu potrafi minimalnie zmienić swój zasięg.Robiąc wtedy testy zauważyłem to pierwszy raz a do dzisiaj spotkałem się z tym już kilkukrotnie.
ad.2 Wykrywacz dostrajałem kilkukrotnie w różnych miejscach w odległościach do kilkunastu metrów od miejsca testu i za każdym razem rezultat był podobny.Zmiana ustawień wykrywacza nie miała wpływu na zmianę obserwowanego zjawiska.

Zaraz "naprawię" obrazki.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
11-02-2014, 20: 00 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-02-2014 20: 01 przez _cheetah_.)
Post: #17
RE: Rutus Argo.Test porównawczy CC24cm kontra DD 29cm.
Ad.1.
Tak się właśnie zacząłem zastanawiać, jak przeczytałem twój post, że ja też czasami mam jakieś takie dziwne odczucia w czasie pracy z Optimą, że zmieniają się parametry sprzętu - w tym czułość - pomimo, że ja nic nie zmieniam, a kręcę się w kółko po tym samym terenie. Nic konkretnego - po prostu jakiś taki szósty zmysł.

Co do menu, to ja zwykle wajchluje tym przyciskiem non-stop, bo typowo przemiatam na mix-ie, a kopie na dynamiku.

Muszę się temu przyjrzeć, bo sprawa zaczyna być interesująca i tajemnicza... Oczko

Ad.2.
To, że balans gruntu daje podobne wyniki przy kilku próbach, to jeszcze nic nie znaczy w kontekście zjawiska o którym pisałem. Pytanie jest takie, czy jeśli balans gruntu jest strojony automatem to nie oznacza, że opisane zjawisko nie może wystąpić. Hm, tu musiałby się Rutus wypowiedzieć...

Nie wydaje mi się, żebym spotkał się w terenie z podobnym zjawiskiem przy mix-e w Optimie, ale z jednej strony rzadko się unosi sondę nad obiektem, a z drugiej nigdy mi statyk nie gasł przy sygnalizacji dynamika... chyba bym to zauważył... dziwne...

Może coś więcej poczytam i pomyślę w wolnej chwili. Sprawa o tyle ciekawa, że tyczy się najciekawszych, czyli głębokich obiektów na granicach zasięgu. A i tak strojeniu gruntu Optimy generalnie nie dowierzam...
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
11-02-2014, 20: 54 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-02-2014 20: 55 przez Regis.)
Post: #18
RE: Rutus Argo.Test porównawczy CC24cm kontra DD 29cm.
Ad.1
Kilka miesięcy temu sprawdzałem w lesie zasięgi argo dla kilku monet.Teren nie był zbyt łatwy bo np. boratynka była widziana przez Argo z 26cm.Włożyłem ją głębiej w skarpę na 28cm i kilkukrotnie dostrajałem argo do gruntu w różnych miejscach powracając za każdym razem nad tą boratynkę celem sprawdzenia jej widoczności.Bez rezultatu.Następnie wyjąłem boratynkę ze skarpy i w tym miejscu dostroiłem argo po czym włożyłem ją z powrotem na 28cm i sprawdziłem.Argo wciąż jej nie widział.Postanowiłem chwilę odpocząć.Tradycyjnie robiąc przerwę argo pozostawiłem w menu.Siadłem pod drzewem wyciągnąłem termos,nalałem herbaty i wyciągnąłem kanapki.Po kilkunastu minutach skończyłem celebrację posiłku.Wstałem wziąłem "asiora" w rękę i udałem się nad boratynkę.Machnąłem raz,drugi nerwowo trzeci,czwarty i tak dalej a za każdym machnięciem słyszałem ładny dźwięk na kolor.Argo zaczął widzieć boratynkę na 28cm której kilkanaście minut wcześniej nie widział.Następnie sprawdziłem zasięg argo dla kilku innych monet które wcześniej były widziane płycej a tu nastąpiła analogiczna sytuacja jak z boratynką monety były teraz widziane z około 2cm głębiej.
Morał jest taki,że jak brakuje nam centymetrów to należy zjeść kanapkę popijając je ciepłą herbatą z termosu Oczko

Ad.2
W tym roku powrócę w tamto miejsce testu bo jest to najtrudniejszy teren jaki mam w okolicy i w związku z tym zamierzam przeprowadzić (nagrać?)test hełmu.Sprawdzę czy mocno skręcona ręczna korekta do gruntu + - wpłynie na opisywane zjawisko.Sprawdzę też czy skrajnie ustawione częstotliwości wykażą na to jakiś wpływ.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
11-02-2014, 21: 03 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-02-2014 21: 07 przez Tomasz.)
Post: #19
RE: Rutus Argo.Test porównawczy CC24cm kontra DD 29cm.
Ad 1 Szczęśliwy ile cm daje wypicie browarka a ile wypicie herbaty? Regis zrobisz testy? Uśmiech (czy Argo przestawia się zasięgiem w odwrotną stronę?)
czyli najpierw widzi monetkę a po herbatce przestaje widzieć? Ciekawe od czego zależy to zjawisko.

Ad2. bardzo jestem ciekawy jaki wpływ mają zmiany ręczne gruntu zaraz po dostrojeniu. Używacie tego? Poprawiacie automat czy zostawiacie tak jak się dostroi?
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
11-02-2014, 22: 20 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-02-2014 22: 22 przez _cheetah_.)
Post: #20
RE: Rutus Argo.Test porównawczy CC24cm kontra DD 29cm.
Ad.1.
Jak rozumiem - test był na dynamiku; a miałeś włączoną dyskryminację?

I jaka to była pora roku, temperatura?

To się robi naprawdę coraz bardziej ciekawe, bo tu jednak mówimy o dość dużej różnicy w pracy detektora.

Ad.2.
Taki efekt zaniku sygnału przy sondzie dochodzącej do ziemi jest również przy zbyt dużym przekompensowaniu balansu gruntu w kierunku sztucznego zwiększania czułości - czyli przy ręcznym przesuwaniu balansu w kierunku zera.

Z innej strony - w smętku jest tak, że idąc sobie po terenie jestem w stanie usłyszeć i zobaczyć (smętek z tunningiem) zmiany w gruncie. Są to delikatne zmiany tonu wiodącego, ale jeśli jest np. zasypany dół, jest szansa to odczuć.

Dla odmiany w Optimie na mix-ie - nigdy chyba nie zdarzyło mi się usłyszeć zmiany wysokości tonu wiodącego, a bywa, że przechodzi się pomiędzy diametralnie różnymi glebami. I to mnie zawsze niepokoi, bo od wartości balansu zależy przecież zasięg toru statycznego. A jeśli nie słychać żadnej reakcji na tonie wiodącym i nie ma żadnej informacji na LCD, to jak poznać, że należałoby zrobić dla danego terenu powtórny balans gruntu?

Bo przecież fikcją jest, że jeden balans gruntu jest wystarczający na cały, chodzony w danym momencie teren. A nie zawsze widać po terenie, że jest duża zmiana.

Od początku posiadania Optimy błąka mi się po głowie niestety taka myśl, że z tym balansem u Rutusów to jest jakoś dziwnie, albo ja tego nie rozumiem.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości

Kontakt | Forum użytkowników marki RUTUS i nie tylko ;) | Wróć do góry | Wróć do forów | Mobile Version | RSS